Zo trots als een Chinese pauw met zeven veren. Dat zijn we op onze nieuwe samenwerking met Discovery Channel Benelux.

Op het YouTube-kanaal D TOUR volgen we Bas die naar China gaat fietsen. Klein detail: Bas is helemaal geen fietser. Zijn technische kennis houdt op bij het plakken van een band.

We zijn super trots dat Discovery Channel voor ons kiest om hun eerste YouTube serie mee uit te rollen.

We spraken met Leonie (Local Content & Concept Executive) en Nick (Digital & Social Media Executive) over onze samenwerking.

Jullie hebben samen met ons Discovery Channel’s ééste online format uitgerold, hoe is dat?
Nick: Spannend, maar met name heel erg leuk! Het nodigt ons uit om op een andere manier naar content te kijken en doet een beroep op de flexibiliteit van het merk Discovery.
Leonie: Heel leerzaam. Waar wij van traditie een televisie bedrijf zijn met on air content is het te gek om nu een eerste stap te zetten in het creëren van online content met dezelfde kenmerkende waarden van Discovery Channel, maar met een andere, snellere kijk op de invulling.

Online gelden hele andere regels dan op televisie. Wat was voor jullie het meest wennen?
Nick: Alles, haha. De content online hoeft minder gelikt te zijn: het is intiemer, interactief en veel minder gebonden aan ‘regels’.
Leonie: Het mooie aan online en onair is dat ze elkaar kunnen versterken. Het een hoeft de ander niet uit te sluiten. Waar je misschien bij online voor snelle, interactieve content gaat, gun je de kijker bij on air om de tijd te nemen en de diepte in te denken. Hoe mooi is dat! Onze ambitie is om uiteindelijk met een programma zowel on air als online zichtbaar te zijn, beide met een andere insteek, maar met dezelfde boodschap.

Jullie kozen voor Bruut Amsterdam voor jullie eerste webserie, waarom? ❤️
Nick: Omdat jullie snappen hoe ons merk zich digitaal vertaalt om de juiste demografie aan te spreken, jullie brengen een expertise waar wij behoeften aan hebben. Plus, jullie zijn bijzonder aardig, laten we dat niet vergeten. ;-)
Leonie: Bruut Amsterdam is toegankelijk. Verassend. Energiek. Vol met kennis. En dat geeft vertrouwen, maar vooral ook veel plezier.

Mocht je het hele persbericht willen lezen, dan kan dat hier. Maar nog belangrijker: abonneer, like en kijk je ogen uit op het YouTube-kanaal D TOUR. Abonneren doe je hier.

All rights reserved Salient.