Adidas maakte vorige week bekend te stoppen met tv-reclame. Wellicht een typisch gevalletje “Wij van WC Eend” maar we zeggen het maar even: de ontwikkeling die wij enkele jaren geleden voorspelden zet door en televisie wordt steeds minder belangrijk. Maar dat niet alleen. In de vele stukken stond dat Adidas het eerste grote merk is dat stopt met tv-reclame. Dat is niet helemaal waar.

Eén van onze favoriete klanten, Maybelline, is hier al een tijdje mee gestopt. Een dappere stap die ze hebben durven zetten, mede dankzij de samenwerking met Bruut Amsterdam. Wij vinden dat goed nieuws. Maybelline ook. Janne Rooijmans, Product Manger bij Maybelline vertelt:

“Het stopzetten van tv-reclame was voor ons een logische keuze. Onze doelgroep is de millennial en die bereiken we simpelweg steeds minder met tv-reclame. Daarnaast kunnen we de content op deze manier beter afstemmen op de consument.

Van het internationale hoofdkantoor krijgen wij commercials en video’s aangeleverd maar deze zijn niet specifiek gericht op de Nederlandse markt.

Dankzij onze samenwerking met Bruut Amsterdam kunnen we content aanbieden die specifiek op de Nederlandse consument is gericht. Met hun expertise op het gebied van video en strategie kunnen we sterke content neerzetten. We zijn nu een paar maanden gestopt met tv-reclame en de eerste resultaten zijn goed.

Trouwens: we zijn het eerste land – van alle landen waar Maybelline actief is – die deze stapt heeft durven zetten.”

Bruut Amsterdam ontwikkelde de afgelopen weken make-up tutorialsmake-up hacks en een portretserie voor Maybelline. Door deze mooie samenwerking weten bij ons alle mannen precies hoe je concealer aanbrengt (je kunt het best een driehoekje maken onder je oog).

We ❤️  Maybelline.

Leave a Reply

All rights reserved Salient.