Een millennial over analoog winkelen  —  Hoe Coolblue een instituut werd

By | Blog | No Comments

Relevantie. We adviseren het bij Bruut Amsterdam zo vaak dat je het bijna prediken kan noemen. Wie wel eens bij een brainstorm met ons heeft aangeschoven, kent de de belangrijkste vraag: wáár kijkt deze persoon dit én waarom? Tijdens mijn bezoek aan de mondhygiënist deze ochtend werd mij op het hart gedrukt dat het toch écht wel tijd was voor een elektrische tandenborstel. Ze noemde mijn gebit ‘bijna een klus-huis, maar wel eentje met potentie’. (off topic). Terwijl ik met mijn mond open op haar stoel lag, raadde mijn mondhygiëniste Oral B aan — en daarmee onderschreef ze de commercials. “Liever vandaag…

Read More

Discovery Channel kiest Bruut Amsterdam voor eerste YouTube serie

By | Blog | No Comments

Zo trots als een Chinese pauw met zeven veren. Dat zijn we op onze nieuwe samenwerking met Discovery Channel Benelux. Op het YouTube-kanaal D TOUR volgen we Bas die naar China gaat fietsen. Klein detail: Bas is helemaal geen fietser. Zijn technische kennis houdt op bij het plakken van een band. We zijn super trots dat Discovery Channel voor ons kiest om hun eerste YouTube serie mee uit te rollen.

Read More

Alle pre-rolls op YouTube worden skippable: wat doet dat voor je merk?

By | Blog | No Comments

Chaos, alles hens aan dek! Binnenkort verdwijnen de unskippable pre-rolls op YouTube. Opzich niks nieuws: de reclame op een videoband kon vroeger ook doorgespoeld worden en met een beetje handigheid was dit met een dvd-speler ook mogelijk. Binnenkort kan een pre-roll van 30 seconden nog worden ingekocht, deze wordt alleen skippable na vijf seconden. Dan kun je twee dingen doen: geen pre-roll willen zijn maar de video daarna, of hier je pre-roll op aanpassen.

Read More

Maybelline stopt met tv-reclame, Adidas volgt

By | Blog | No Comments

Adidas maakte vorige week bekend te stoppen met tv-reclame. Wellicht een typisch gevalletje “Wij van WC Eend” maar we zeggen het maar even: de ontwikkeling die wij enkele jaren geleden voorspelden zet door en televisie wordt steeds minder belangrijk. Maar dat niet alleen. In de vele stukken stond dat Adidas het eerste grote merk is dat stopt met tv-reclame. Dat is niet helemaal waar. Eén van onze favoriete klanten, Maybelline, is hier al een tijdje mee gestopt. Een dappere stap die ze hebben durven zetten, mede dankzij de samenwerking met Bruut Amsterdam. Wij vinden dat goed nieuws. Maybelline ook.

Read More

All rights reserved Salient.