Hoe maak je effectieve help content? 4 tips!

By | Blog | No Comments

In mijn vorige blog legde ik uit hoe je aan de hand van Google’s 3H-model, ook wel ‘hero-hub-help’-model, een sterke online video strategie opzet. In deze blog duik ik nog nét iets dieper in de laatste laag: de Help laag. Video’s in de Help laag worden in de customer journey vaak bekeken in de oriënterende fase én/of vlak voor de aanschaf: bijvoorbeeld voor het schap in de winkel, op het moment dat een consument zijn of haar keuze nog één keer wil overwegen. De Help laag is daarmee – als je het ons vraagt – een door veel mensen onderschatte laag.

Read More

Help-hub-hero uitgelegd: hoe zet je online video het best in?

By | Blog

Drie lagen voor een ijzersterke online video strategie   Vroeger moesten we klanten nog wel eens overtuigen van de kracht van online video. Dát hoeft gelukkig niet meer, want dat online video enorm krachtig is, is alom bekend. Maar, hoe zet je online video nu het best in? Hoe creëer je een ijzersterke online video strategie? Google ontwikkelde speciaal voor bedrijven het Help-Hub-Hero Model. Een handig en overzichtelijk model dat uitgaat van drie verschillende soorten content met elk hun eigen doel. De drie verschillende lagen samen zorgen voor een sterk kanaal. Dat kan een YouTube-kanaal zijn, maar ‘Hero-Hub-Help’, ook wel ‘3H’-model, heeft zich inmiddels ook bewezen op andere platformen. Reden dus om dit model ook in jouw strategie én contentkalender…

Read More

Long-form is de toekomst: long-form video vs. short-form

By | Blog

Als we het hebben over online video, hoor je al snel van iemand dat online video kort dient te zijn. Want “dat scoort het best; vooral bij een jonge doelgroep”. Toch zien we dat Instagram en Facebook, na YouTube, ook steeds meer inzetten op long-form. Instagram lanceerde IGTV, dat ruimte biedt voor video’s tot 15 minuten en voor sommige accounts zelfs één uur en Facebook zijn ‘Watch Party’: waarbij je samen met vrienden ‘live’ naar een video kunt kijken. Dat werkt natuurlijk niet als de video erg kort is. Long-form is als je het mij vraagt dan ook een trend uit 2018, die in 2019 verder zal doorzetten. Long-form is, als je het mij vraagt, de toekomst. Maar, hoe zet…

Read More

Deniz Alkaç genomineerd voor De Media 100

By | Blog

In één lijstje met namen als John de Mol, Matthijs van Nieuwkerk en en Victor Knaap: onze eigen oprichter Deniz Alkaç is genomineerd voor de Media 100 2019. DeMedia100 is dé lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse Media. Het onderzoek dat de basis vormt voor de longlist wordt uitgevoerd door MediaTest. De genomineerden worden gekozen op basis van voordracht. Alle kandidaten moeten voldoen aan de criteria: het vooruithelpen van het mediatak, het stimuleren van innovatie, zichtbaar zijn, het geven van hun mening over het mediatak en bijdragen aan het debat over de ontwikkeling van media. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december…

Read More

Nederlandse Publieke Omroep, here we come!

By | Blog

Anderhalf jaar geleden maakten we samen met Discovery Channel ons eerste online programma. Snel daarna volgde ook RTL, waar we iedere week ZWIJGRECHT voor maakten (6.000.00 views!). Dit jaar gingen mochten we samen met FashionChick iedere dag een programma maken op TLC. En nu? Nou, nu komen we naar de Nederlandse Publieke Omroep!  Op 28 augustus kregen we namelijk het heugelijke nieuws dat ons NPO 3LAB plan, de online fictie serie ‘Dating Dalila’, dat we samen hebben ingediend met Mouira Mansour, is uitgekozen! Samen met de KRO-NCRV mogen we nu een pilot maken. Dating Dalila gaat over de populaire vlagster Djamila, de koningin van het dating-advies. Wanneer zij besluit alles rondom haar plotse uithuwelijking aan haar volgers te tonen, komt…

Read More