Together with creative agency ‘Nieuwe Koffie’ we developed and produced an 8-part documentary series about the definition of independence. The series was commissioned by Binck Bank, one of the most successful young players in the Dutch financial landscape who’s services focus on online private and professional investors.

In 8 episodes we discover, based on 8 different stories, that independence is just as much of a mindset as a destination. The independence of top entrepreneur Boris Veldhuijzen from Zanten (The Next Web) is something completely different from the independence of the Dutch champion of climbing Mirjam Verbeek.

The series portraits the independence of various people with various lifestyles. From top-notch entrepreneurs to modern day philosophers.

JOOST ESSER, CREATIEF DIRECTEUR VAN NIEUWE KOFFIE:

Een branded documentaire serie, voor een bank! Dat klinkt gewaagd. Waarom koos Nieuwe Koffie voor deze vorm?
De belofte van Binck Bank ‘Onafhankelijkheid het zit in jou’ is erg sterk. Er hangt alleen een nadeel aan dit soort aspiratieve spreuken. Het is hoog over, waardoor voor veel mensen moeite hebben om zich ermee te identificeren. Nieuwe Koffie wilde de belofte van Binck Bank middels 8 echte verhalen laden. Typische en a-typische autoriteiten schijnen in deze serie het licht om de minder voor de hand liggende routes naar onafhankelijkheid.

Jullie kozen voor Bruut Amsterdam voor deze serie, waarom?
Het is voor documentaire een vereiste om een goede klik en vertrouwen te hebben met alle teamleden. Dat hadden en hebben we. Bruut Amsterdam is bevlogen over reclame en verhalen vertellen. Daarbij heeft de match met de regisseur zich met dit mooie resultaat ook bewezen.