Onze visie

In 2013 ontwikkelden we een van de allereerste Nederlandse campagnes op YouTube: The YouTube Battles. Drie interactieve liveshows voor telecom provider *bliep. Zo’n vijf jaar voor dat ‘live’ een ding werd. We houden van innovatie. Net een stapje verder gaan en de standaard voor zijn.

We geloven bij Bruut Amsterdam in het creëren van kwalitatieve content die je tijd waard is. Content die relevant is, content die iets met je doet. En dus content die je wil kijken én delen.

Millennials en ‘Generation Z’ kijken geen TV meer en gebruiken AdBlockers om zich niet te hoeven storen aan irrelevante banners. Het lijkt bijna alsof deze doelgroep niet te bereiken is. Ze zijn immers immuun voor ‘in your face’-reclame: ze hebben een geavanceerd filter voor informatie – een ‘bullshit meter’.

Bruut Amsterdam helpt bureau’s, merken en zenders hun ‘roze merk-bril’ af te zetten en video content te ontwikkelen die relevant is. Op YouTube, op Facebook, Snapchat en Instagram.

We geloven erin dat merken de nieuwe zenders zijn; maar als je wilt dat je zender scoort, moet die wel juist geprogrammeerd zijn. We leven niet meer in het tijdperk waarin je geforceerd een commercial blok moét kijken voor je met je favoriete programma verder kunt. We leven in een tijd waarin jouw favoriete online video van de week of programma van een merk afkomstig kan zijn.