Onze visie

Bruut Amsterdam was tot 2015 een productiebedrijf, zoals er vele zijn. Sinds 2015 focussen we ons consequent op de nieuwe koers, namelijk die van content-creator. In het kort leggen we het vooral uit als een soort mix van een reclamebureau – strategie – en productiebedrijf – executie.

We ontwikkelen videostrategieën, voeren deze uit en zorgen voor juiste distributie. Dat doen we campagnematig, maar ook in de vorm van een (half) jaarstrategie. We geloven niet in virals, maar in webseries waarvan iedere aflevering zo leuk is dat het break-out potential heeft. Daar heeft een zichzelf respecterend merk uiteindelijk veel meer aan.

We maken formats, maar eigenlijk alles behalve televisie: we focussen volledig op online video. Lineaire televisie wordt steeds minder belangrijk, zowel voor de consument – die liever online en als het hem uitkomt kijkt – als voor een merk – dat geen dure zendtijd meer hoeft in te kopen – zorgt ervoor dat merken de nieuwe mediazenders kunnen zijn. Alleen moet wát je uitzendt dan wél leuk zijn om naar te kijken. Een merk moet haar roze merkbril durven af te zetten en investeren in een vast, eigen publiek.

Dat is wat anders dan traditionele reclame. Je moet namelijk denken vanuit de kijker. Jouw content moet zijn tijd waard zijn. De video’s moeten verschillende spanningsbogen hebben en dat vereist soms dat je je product los moet laten. Niemand heeft ooit voor zijn plezier naar Tellsel gekeken op televisie, dus zal ook niemand dat ooit doen op YouTube.

Steeds minder mensen in de leeftijdscategorie 18 tot 32 jaar kijken televisie. Digitale kanalen groeien immens en je ziet dat veel zenders en merken achter millennials aan zitten. RTL heeft bijvoorbeeld zijn eigen MCN en vertegenwoordigt vloggers.

Veel van die vloggers worden door merken in campagnes gebruikt, vanwege hun bijzonder groot bereik – dat soms zelfs groter is dan dat van TV-zenders. Dat is slim, maar wij geloven er ook in dat het voor merken van belang is dat ze hun eigen YouTube-strategie op orde hebben; zodat zij zelf de rol van influencer op zich nemen en een groot eigen bereik creëren. Dat doe je met relevante content, die voor je doelgroep van waarde is.