Blog

Nieuwe identiteit Bruut Amsterdam: ‘Lets Power Your Story’

Bruut Amsterdam lanceert vandaag een nieuwe visuele identiteit. “Bureaus en merken zijn steeds beter op de hoogte van de laatste trends. Zij halen ook steeds vaker die kennis létterlijk in huis. We zien onszelf daarom niet meer alléén als productie-specialist in nauwe samenwerking met een bureau of als fullservice partij,…
Deniz Alkac
08/10/2019
Blog

Hoe maak je een opvallend goede thumbnail? 4 tips!

In mijn reeks blogs vertel ik je hoe je het maximale uit je online video kan halen. Want, online gaat dat verder dan de inhoud van de video zelf; dat bleek zo ook al uit mijn blog over de kracht van ‘help content’. Een vaak onderschatte laag in iedere online-videostrategie…
Deniz Alkac
03/09/2019
Blog

Hoe maak je effectieve help content? 4 tips!

In mijn vorige blog legde ik uit hoe je aan de hand van Google’s 3H-model, ook wel ‘hero-hub-help’-model, een sterke online video strategie opzet. In deze blog duik ik nog nét iets dieper in de laatste laag: de Help laag. Video’s in de Help laag worden in de customer journey…
Deniz Alkac
15/07/2019
Blog

Long-form is de toekomst: long-form video vs. short-form

Als we het hebben over online video, hoor je al snel van iemand dat online video kort dient te zijn. Want “dat scoort het best; vooral bij een jonge doelgroep”. Toch zien we dat Instagram en Facebook, na YouTube, ook steeds meer inzetten op long-form. Instagram lanceerde IGTV, dat ruimte…
Deniz Alkac
07/05/2019
Blog

Deniz Alkaç genomineerd voor De Media 100

In één lijstje met namen als John de Mol, Matthijs van Nieuwkerk en en Victor Knaap: onze eigen oprichter Deniz Alkaç is genomineerd voor de Media 100 2019. DeMedia100 is dé lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse Media. Het onderzoek dat de basis vormt voor de longlist…
Redactie
10/10/2018
Blog

Nederlandse Publieke Omroep, here we come!

Anderhalf jaar geleden maakten we samen met Discovery Channel ons eerste online programma. Snel daarna volgde ook RTL, waar we iedere week ZWIJGRECHT voor maakten (6.000.00 views!). Dit jaar gingen mochten we samen met FashionChick iedere dag een programma maken op TLC. En nu? Nou, nu komen we naar de…
Deniz Alkac
13/08/2018
Blog

Alles wordt beter in een langdurige relatie

Vroeger was alles beter. Ik hoor het overal om me heen. Vooral van oude mensen. Vroeger mocht je nog whiskey drinken op je werkplek. En sigaren roken. Ik begreep zelfs dat je nog secretaresses mocht uitzoeken op basis van haar looks. Oké, of dat waar is weet ik niet. Dat…
Deniz Alkac
08/05/2018
Blog

Aan de slag voor Daybreak en telecomprovider Ben met docu-serie #AFKLIKKEN

Er is een hele industrie die ervoor zorgt dat we onze telefoon maar niet weg kunnen leggen. Welke technieken worden daarbij precies gebruikt? En hoe beïnvloeden de smartphones onze levens? Bruut Amsterdam ontwikkelde en produceerde in samenwerking met Etcetera/Daybreak een documentaire serie in opdracht van telecomprovider Ben®: Ben® afklikkliniek. In…
Deniz Alkac
28/03/2018
Blog

Fashionchick: Your Daily Look vanaf april 2018 op TLC

We zijn er super trots op dat we het komende seizoen van Fashionchick's Your Daily Look op TLC Nederland (en online!) mochten bedenken en nu ook mogen produceren. Na het overweldigende succes van vier seizoenen ‘Fashionchick: Elke dag een look’ komt Fashionchick opnieuw met een tv-programma dat influencers en online shopping op een…
Deniz Alkac
27/03/2018
Blog

In 10 dagen een commercial maken? Geen probleem

Meestal werken we samen met reclamebureaus, maar soms werken we direct met een merk samen. Recent was dat bijvoorbeeld Besured (de zorgverzekeraar voor studenten en young professionals). Zij vroegen ons om een TVC te ontwikkelen. We kregen hierbij de kans zelf (een deel van) het concept te ontwikkelen. Kortom: van…
Deniz Alkac
18/12/2017
Een stuk over millennialsBlog

Millennials en YouTube, we schreven er een stuk over

Zoek op Google naar de term millennials en je zult weinig positiefs over deze groep vinden. In de VS maken de millennials niet alleen het grootste deel van de bevolking uit, er zijn ook het meeste studies op deze groep losgelaten. Niet zonder reden: als je ‘ons’ als merk voor…
Deniz Alkac
29/09/2017
Blog

Maybelline Nederland zet vol in op online video

Adidas maakte vorige week bekend te stoppen met tv-reclame. Wellicht een typisch gevalletje “Wij van WC Eend” maar we zeggen het maar even: de ontwikkeling die wij enkele jaren geleden voorspelden zet door en televisie wordt steeds minder belangrijk. Maar dat niet alleen. In de vele stukken stond dat Adidas…
Deniz Alkac
29/03/2017